09.07.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 09.07.2015, sygn. IBPP2/4512-370/15/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/4512-370/15/IK

Czy obowiązek podatkowy z tytułu wykonywanej opisanej powyżej usługi powstaje z chwilą wykonania usługi, przez którą Spółka przyjmuje moment otrzymania od SIP ostatecznej akceptacji na którą składa się:
- przyjęcie, że wada podlega usunięciu w ramach gwarancji,
- potwierdzenia kosztu naprawy, oraz
- akceptacji usunięcia wady w ramach gwarancji
którą to akceptację SIP przekazuje Spółce natychmiast, po otrzymaniu akceptacji od FHI?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) i § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 kwietnia 2015 r. (data wpływu 21 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonywanych usług napraw gwarancyjnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 kwietnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonywanych usług napraw gwarancyjnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Spółka E. Sp. z o.o. (Spółka) jako autoryzowany dealer samochodów marki S. prowadzi działalność związaną ze sprzedażą tych samochodów, tj. dokonuje sprzedaży samochodów, naprawy i serwisu samochodów.

Podstawą działalności Spółki jest umowa dealerska zawarta z wyłącznym importerem samochodów marki S. na terytorium Polski - spółką SIP W ramach tej umowy Spółka, przy sprzedaży samochodów marki S. jest zobowiązana do udzielenia gwarancji, na warunkach określonych przez SIP oraz producenta samochodów S., tj. przez spółkę prawa japońskiego FHI. Przy sprzedaży samochodu, Spółka wydaje nabywcy samochodu książkę gwarancyjną w której jako gwarant (podmiot obowiązany do naprawy/wymiany w ramach gwarancji) wpisana jest Spółka. A więc to Spółka zobowiązana jest do usunięcia zgłaszanych wad w ramach gwarancji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne