29.10.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 29.10.2014, sygn. IPPP1/443-919/14-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-919/14-2/AP

Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku świadczenia usług ekspozycji reklam.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2014 r. (data wpływu 11 sierpnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku świadczenia usług ekspozycji reklam jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 sierpnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku świadczenia usług ekspozycji reklam.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka świadczy usługi polegające na ekspozycji reklam na tablicach, bilbordach, stronach internetowych. Istotą usługi jest ekspozycja reklamy przez cały okres wynikający z umowy (1 rok), a nie jedynie jej umieszczenie w danym miejscu. Z chwilą umieszczenia reklamy na nośniku Spółka wystawia faktury dla usługobiorców, które są traktowane jako faktury dokumentujące zapłatę zaliczek, przedpłat. Obecnie zgodnie z art. 106i ust. 7 pkt 1 ustawy VAT dopuszczalne jest wystawienie faktury zaliczkowej w terminie 30 dni przed otrzymaniem zapłaty. Samo wystawienie faktury nie ma wpływu na moment powstania obowiązku podatkowego w VAT. Spółka wystawia zatem faktury dotyczące zapłaty wynagrodzenia przed wykonaniem usługi, a obowiązek podatkowy identyfikuje z chwilą zapłaty wynagrodzenia dokumentowanego fakturą zgodnie z art. 19a ust. 8 ustawy VAT.

Jeżeli usługobiorca nie dokona płatności, to zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy VAT Spółka rozpoznaje obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych czyli z chwilą zakończenia ekspozycji reklam zakończeniem umowy na świadczone usługi.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne