02.04.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 02.04.2014, sygn. IBPBI/1/415-39/14/ESZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/415-39/14/ESZ

Czy w poczet kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki na opisane powyżej, a zwyczajowo przyjęte i nie mające charakteru wystawnego lub luksusowego dekoracje pomieszczeń służących dla klientów Wnioskodawcy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z 10 stycznia 2014 r. (data wpływu do tut. Biura 14 stycznia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków poniesionych tytułem wystroju poczekalni oraz recepcji gabinetu stomatologicznego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 stycznia 2014 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków poniesionych tytułem wystroju poczekalni oraz recepcji gabinetu stomatologicznego.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:

Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą - świadczenie usług stomatologicznych. Z tytułu prowadzonej działalności opłaca podatek liniowy. Jest właścicielem budynku, w którym prowadzona jest działalność. W budynku tym zlokalizowana jest recepcja obsługująca pacjentów, poczekalnia oraz 4 gabinety stomatologiczne. Z uwagi na charakter prowadzonej działalności klienci Wnioskodawczyni (pacjenci) oczekują miłej i spokojnej atmosfery, która pomoże im przezwyciężyć stres podczas oczekiwania na wizytę u stomatologa. Dla osiągnięcia tego celu Wnioskodawczyni stara się dbać o właściwy i spokojny wystrój wnętrza części budynku przeznaczonej dla ww. osób. W 2014 r. Wnioskodawczyni planuje trzykrotnie zmienić dekorację w poczekalni i recepcji nawiązując do symboliki Świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia; w międzyczasie zaś funkcjonować będzie całoroczna dekoracja.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne