19.11.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 19.11.2014, sygn. ITPB2/415-824/14/IB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-824/14/IB

Czy w stosunku do dochodów uzyskanych w związku z pracą najemną na statku eksploatowanym w komunikacji międzynarodowej przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem i siedzibą w Arabii Saudyjskiej (art. 15 ust. 3 Konwencji) Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia, o którym mowa w art 27g ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. tzw. ulgi abolicyjnej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 sierpnia 2014 r. (data wpływu 1 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania tzw. ulgi abolicyjnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania tzw. ulgi abolicyjnej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca planuje wykonywać pracę najemną na pokładzie statków eksploatowanych w komunikacji międzynarodowej przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Arabii Saudyjskiej.

Wnioskodawca jest obywatelem polskim i na stałe zamieszkuje w Polsce - w Polsce zamieszkuje rodzina Wnioskodawcy i tu znajduje się centrum interesów osobistych Wnioskodawcy. Wnioskodawca nie planuje uzyskiwania żadnych dochodów w Polsce oraz z innych źródeł poza dochodami z pracy najemnej na statku dla ww. podmiotu. Wnioskodawca nie planuje prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Wynagrodzenie Wnioskodawcy będzie wypłacał pracodawca, który ma siedzibę i faktyczny zarząd w Arabii Saudyjskiej na rachunek bankowy Wnioskodawcy w Polsce. Kontrakt Wnioskodawcy będzie podlegał prawu obowiązującemu w Królestwie Arabii Saudyjskiej. Z informacji jakie posiada Wnioskodawca, w Arabii Saudyjskiej nie będzie płacił żadnego podatku od uzyskanych tam dochodów, gdyż takowy nie istnieje. Jednakże, firma, która będzie zatrudniała Wnioskodawcę będzie odprowadzała stosowny dla niej podatek, przez co wynagrodzenie Wnioskodawcy będzie pomniejszone o kwotę należnego podatku dla spółki w Arabii Saudyjskiej. Co więcej, Kontrakt zaoferowany Wnioskodawcy w punkcie 7 wskazuje, że między innymi podatki mogą zostać na Wnioskodawcę nałożone przez Rząd Królestwa Arabii Saudyjskiej w związku z jego rezydencją i zatrudnieniem, w związku z czym pracownik (tu Wnioskodawca) zobowiązuje się do zapłaty między innymi podatków, które mogą zostać na niego nałożone w związku z rezydencją i zatrudnieniem w Arabii Saudyjskiej. Wnioskodawca zamierza ponadto wpłacać dobrowolne składki na ubezpieczenie społeczne do ZUS.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne