12.11.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2013, sygn. IBPP1/443-685/13/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-685/13/AW

Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów promocyjnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 lipca 2013 r. (data wpływu 30 lipca 2013 r.), uzupełnionego pismem z 24 października 2013 r. (data wpływu 29 października 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wydania bezpłatnych czasopism branżowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2013 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wydania bezpłatnych czasopism branżowych.

Wniosek uzupełniono pismem z 24 października 2013 r. (data wpływu 29 października 2013 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z 18 października 2013 r. znak IBPP1/443-685/13/AW.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej: Wydawnictwo, Spółka) wydaje bezpłatne czasopisma branżowe skierowane do właścicieli i pracowników firm usługowych z branży elektrycznej, instalacyjnej i budowlanej. Czasopisma ukazują się kwartalnie lub co dwa miesiące i zawierają reklamy oraz artykuły sponsorowane producentów i dystrybutorów narzędzi, instalacji i innych produktów gotowych wykorzystywanych przez elektryków, instalatorów, budowlańców, cieśli i dekarzy w ich bieżącej pracy.

Celem Wydawnictwa jest pozyskanie jak największej ilości artykułów sponsorowanych oraz reklam i umieszczenie ich w swoich periodykach. Czasopisma dystrybuowane są bezpłatnie do wyspecjalizowanych grup czytelników, dzięki czemu reklamodawcy docierają ze swoim przekazem bezpośrednio do ostatecznych nabywców ich produktów. Z drugiej strony czytelnicy czasopism uzyskują wiedzę o wszelkich nowościach dostępnych na rynku, nowych technologiach i produktach. Wydawnictwo finansuje swoją działalność z opłat za reklamy wnoszone przez reklamodawców i sponsorów artykułów. Bezpłatne wydanie czasopism następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika (bezpośrednim celem jest przekazanie informacji o sponsorowanych i reklamowanych produktach ich końcowym nabywcom, za co Wydawnictwo otrzymuje wynagrodzenie od sponsorów i reklamodawców).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne