21.11.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 21.11.2013, sygn. ILPB1/415-967/13-2/IM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-967/13-2/IM

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości dokumentowania nabycia odpadów dowodami wewnętrznymi.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 26 sierpnia 2013 r. (data wpływu 28 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości dokumentowania nabycia odpadów dowodami wewnętrznymi:

  • w części dotyczącej nabycia od osób nieprowadzących działalności gospodarczej jest prawidłowe,
  • w części dotyczącej nabycia od podmiotów gospodarczych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości dokumentowania nabycia odpadów dowodami wewnętrznymi.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, m.in. naprawy i konserwacji pozostałego sprzętu i wyposażenia, w ramach którego świadczy usługi naprawy opakowań drewnianych (palet) na rzecz podmiotu trzeciego. Decyzjami Starosty z dnia 10 listopada 2011 r. Wnioskodawca uzyskał zezwolenie na odzysk odpadów w postaci opakowań drewnianych (kod odpadu 15 01 03 ) oraz na transport odpadów - opakowań z drewna, metali żelaznych oraz drewna innego niż wymienione w 19 12 06. Wnioskodawca zamierza rozpocząć skup odpadów - opakowań drewnianych - uszkodzonych palet od podmiotów gospodarczych oraz od osób fizycznych dysponujących niniejszymi odpadami celem odzysku części pełnowartościowych elementów służących następnie wykorzystaniu przy naprawie przyjętych do wykonania usługi innych opakowań. Pozostała część nabytych w ten sposób odpadów podlega utylizacji zgodnie z zezwoleniem Starosty przywołanym powyżej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne