22.10.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2013, sygn. ILPP1/443-651/13-3/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-651/13-3/HW

Czy Spółce, pomimo braku obowiązku naliczenia podatku VAT należnego od przekazywanych nieodpłatnie katalogów, przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT w związku z zakupem rzeczonych katalogów(pytanie oznaczone we wniosku nr 3)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., reprezentowanej przez pełnomocnika radcę prawnego, przedstawione we wniosku z dnia brak daty (data wpływu 22 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem katalogów przedstawiających ofertę Spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem katalogów przedstawiających ofertę Spółki.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej Spółka lub Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Całość sprzedaży podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych stawką podstawową (23%). Spółka jest producentem naczyń i sztućców jednorazowego użytku. Spółka zajmuje się także handlem naczyń jednorazowego użytku, będąc dystrybutorem naczyń i sztućców innych firm. Gama produktów oferowanych przez Wnioskodawcę jest bardzo szeroka, a modele poszczególnych produktów ulegają zmianom np. co do wymiarów, co do kształtów, etc. Oferta Spółki obejmuje z jednej strony sztućce i naczynia przez nią wyprodukowane, a z drugiej przez nią zakupione od innych producentów, celem odsprzedaży (tj. dalszej dystrybucji).

Asortyment produktów Wnioskodawcy jest zatem bardzo szeroki oraz różnorodny. Odbiorcami produktów Spółki są zarówno hurtownie, jak też indywidualni klienci. Mając na uwadze dużą konkurencję w obszarze dystrybucji naczyń i sztućców jednorazowego użytku Spółka musi więc wspierać się profesjonalnie prowadzonymi działaniami marketingowymi. W ramach polityki handlowej Wnioskodawca zamawia i nabywa katalogi przedstawiające ofertę Spółki. W katalogach znajduje się dokładny opis produktów dystrybuowanych przez Spółkę. Ceny nie są podane. Katalogi są następnie wydawane przy różnych okazjach zarówno potencjalnym klientom (np. na targach), jak też są wydawane indywidualnym klientom oraz hurtowniom. Jeśli chodzi o hurtownie, to Spółka często wydaje im większą ilość katalogów. Następnie hurtownie udostępniają te katalogi poszczególnym klientom, którzy się zaopatrują w produkty Wnioskodawcy u tego hurtownika, a bywa że i bezpośrednio w Spółce.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne