12.09.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 12.09.2012, sygn. IPTPB1/415-406/12-2/ASZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB1/415-406/12-2/ASZ

Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do sporządzania oraz przekazywania poszkodowanemu, na rzecz którego jest wypłacana rekompensata/odszkodowanie oraz Urzędowi Skarbowemu właściwemu dla poszkodowanego, informacji PIT-8C, tj. informacji o przychodach z innych źródeł oraz niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2012 r. (data wpływu 2 lipca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia deklaracji PIT-8C jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia deklaracji PIT-8C.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka dokonała sprzedaży towaru rury typu pex oraz złączki polipropylenowe wykorzystywane do montowania instalacji centralnego ogrzewania oraz ciepłej i zimnej wody w lokalach mieszkalnych i użytkowych. W trakcie użytkowania okazało się, że trafiły do obrotu partie towarów posiadające ukrytą wadę materiałową powstają pęknięcia elementów instalacji i wycieki wody pod podłogami i posadzkami, wewnątrz ścian oraz na zewnątrz. Powoduje to zamoknięcie ścian, podłóg, terakot, glazur. Następstwem jest konieczność całkowitego zamknięcia instalacji wodnej i kanalizacyjnej oraz centralnego ogrzewania i dokonania kompleksowej wymiany uszkodzonych części instalacji (często również elementów instalacji, w których wada się jeszcze nie ujawniła lub całej instalacji, w celu zapobiegnięcia powstania kolejnych awarii w przyszłości) oraz usunięcie skutków awarii. Zakres prac obejmuje: demontaż instalacji, jej wymianę i ponowny montaż, a czasami także osuszenie ścian i podłóg, wymianę uszkodzonych przez wodę pokryć ścian, podłóg (tynki, deski, panele, glazura, terkota, itp.), prace malarskie, wykończeniowe.

Spółka prowadzi wyłącznie sprzedaż hurtową. Odbiorcy indywidualni składają do Spółki reklamacje na produkty Spółki bezpośrednio do Spółki, czasami za pośrednictwem bezpośredniego sprzedawcy (hurtowni). Podstawą owych reklamacji są ogólne przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176 ze zm.). Wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym (zawierającym opis wady) odbiorcy indywidualni przesyłają do Spółki dokumenty potwierdzające nabycie produktu Spółki, czasami także: dokumenty potwierdzające poniesione koszty związane z wystąpieniem wady i/lub z usunięciem awarii i jej skutków, przywróceniem do stanu poprzedniego lub kosztorys uwzględniający ww. koszty, dokumentację fotograficzną.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne