22.10.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2012, sygn. ILPP5/443-1/12-6/PG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-1/12-6/PG

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania nagród w ramach obsługi programu lojalnościowego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 12 lipca 2012 r. (data wpływu 16 lipca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 września 2012 r. (data wpływu 27 września 2012 r.) oraz pismem z dnia 16 października 2012 r. (data wpływu 18 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania nagród w ramach obsługi programów lojalnościowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania nagród w ramach obsługi programów lojalnościowych. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 września 2012 r. (data wpływu 27 września 2012 r.) o informacje doprecyzowujące i własne stanowisko oraz pismem z dnia 16 października 2012 r. (data wpływu 18 października 2012 r.) o pełnomocnictwo dla osoby podpisanej pod uzupełnieniem wniosku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zajmuje się m.in. profesjonalną obsługą programów lojalnościowych na zlecenie podmiotów trzecich. Zainteresowanemu zlecono prowadzenie takiego programu w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów zleceniodawcy. Zleceniodawca jest jednym z wiodących producentów pomp na rynku.

W tym celu Wnioskodawcy zlecono przeprowadzenie akcji promocyjnych wśród projektantów, zachęcających do stosowania przez nich w sporządzanych projektach pomp produkowanych przez zleceniodawcę. Pompy użyte w projekcie będą kupowane bezpośrednio od zleceniodawcy przez inwestorów, dla których przygotowywane będą konkretne projekty przez projektantów uczestniczących w ww. akcjach promocyjnych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne