28.04.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 28.04.2011, sygn. IPPP1-443-164/11-3/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-164/11-3/AS

premie pieniężne udzielane aptekom za pośrednictwem hurtowni farmaceutycznych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.01.2011 r. (data wpływu 01.02.2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11.04.2011 r. (data wpływu 12.04.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01.02.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 11.04.2011 r. (data wpływu 12.04.2011 r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

M. z o.o. (dalej: M. , Wnioskodawca) z siedzibą w W. jest spółką w 100% zależną od X z siedzibą w Holandii (dalej: X ). X dokonuje sprzedaży produktów leczniczych na polskim rynku, zaś M. pełni funkcję spółki marketingowej, której zadaniem jest m.in. promowanie oferty X na rynku polskim i aktywne wspieranie sprzedaży produktów tej spółki. M. nie prowadzi działalności w zakresie sprzedaży leków na terenie Polski.

Sprzedaż produktów leczniczych przez X na rynku polskim zorganizowana jest na zasadzie łańcucha dystrybucji. X (wytwórca) sprzedaje leki hurtowniom farmaceutycznym, które następnie dystrybuują je do aptek. Ani hurtownie, ani apteki, nie są podmiotami powiązanymi z X oraz M. ani z żadnym innym podmiotem z grupy kapitałowej M.

X, w celu wsparcia sprzedaży swoich produktów, inicjuje działania mające na celu uatrakcyjnienie swojej oferty produktów leczniczych. Zgodnie z zamierzeniem X adresatem tych działań powinny być m.in. apteki. Ze względu na fakt, iż X nie prowadzi bezpośrednio działalności w Polsce (co wiąże się z brakiem odpowiedniej wiedzy dotyczącej specyfiki rynku), pomiędzy X i M. zawarta została ogólna umowa dotycząca działalności w zakresie reklamy, promocji oraz wsparcia dystrybucji leków na terenie Polski.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne