17.02.2009 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17.02.2009, sygn. ILPP1/443-1101/08-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1101/08-4/KG

Korekta podatku w związku z wniesieniem w formie aportu majątku zlikwidowanego zakładu budżetowego do spółki.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zakładu, przedstawione we wniosku z dnia 17 listopada 2008 r. (data wpływu 24 listopada 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku w związku z wniesieniem w formie aportu majątku zlikwidowanego zakładu budżetowego do spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 listopada 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku w związku z wniesieniem w formie aportu majątku zlikwidowanego zakładu budżetowego do spółki.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca Zakład X (dalej: Zakład) jest samorządowym zakładem budżetowym, powołanym w celu realizacji zadania własnego gminy, tj. zapewnienie lokalnego transportu zbiorowego. Ze względu na fakt, że jest to komunalna jednostka organizacyjna nie posiada ona osobowości prawnej, a działalność swoją podejmuje i prowadzi w oparciu o pełnomocnictwo przyznane przez Prezydenta. Wnioskodawca jest podatnikiem VAT. Gmina zamierza dokonać przekształcenia Zakładu w gminną spółkę kapitałową. Przekształcenie odbędzie się na zasadach określonych w art. 25 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.), w którym ust. 5 wymaga uprzednio likwidacji zakładu budżetowego, a ust. 7 wskazuje, że należności i zobowiązania zakładu budżetowego likwidowanego w celu przekształcenia w inną formę organizacyjno-prawną przejmuje utworzona jednostka. Jednocześnie na podstawie art. 22 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz.43 ze zm.) organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może, w drodze uchwały, zdecydować o likwidacji zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki akcyjnej albo spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez wniesienie na pokrycie kapitału spółki wkładu w postaci mienia zakładu budżetowego pozostałego po jego likwidacji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne