18.08.2009 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 18.08.2009, sygn. IPPP1-443-523/09-2/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-523/09-2/BS

Odpłatne świadczenie usług i obowiązek podatkowy w przypadku realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego w ramach programu partnerskiego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18.05.2009 r. (data wpływu 28.05.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usługi realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego w ramach programu partnerskiego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28.05.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usługi realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego w ramach programu partnerskiego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Bank (Spółka) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dąży do zwiększania osiąganych dochodów poprzez uatrakcyjnianie gamy oferowanych produktów i usług. Jedną z form takiej aktywności jest podejmowanie zorganizowanych programów współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi, dalej: partner lub partnerzy. W konsekwencji czego dochodzi do nawiązywania relacji gospodarczych, które mają swoje odzwierciedlenie w treści uzgadnianych i realizowanych przez strony porozumieniach określanych jako programy partnerskie.

Na ich podstawie Bank udostępniając swoim Klientom różne kategorie produktów znajdujących się w jego ofercie, w tym przykładowo określone rodzaje kredytów lub karty płatnicze, jednocześnie informuje o przysługujących korzyściach wynikających z nabycia promocyjnych produktów zgodnie z warunkami jakie zostały uzgodnione w ramach programów partnerskich. W odniesieniu do ww. produktów Bank informuje swoich Klientów, iż mogą oni uzyskać u partnera np. dodatkowe punkty premiowe w ramach programów lojalnościowych, obniżenie ceny towarów, szerszy zakres usługi itp. Również partner w ramach prowadzonej przez siebie działalności informuje o zasadach i warunkach, w ramach których Klienci dokonujący transakcji przy użyciu produktów Banku, nabywając towary lub usługi znajdujące się w jego asortymencie mogą uzyskać określone przywileje i benefity.

Tak więc w rezultacie nawiązanych relacji zarówno Bank jak i jego partnerzy podejmują wspólne działania marketingowe, jakkolwiek każdy we własnym zakresie, zmierzające do pozyskania nowych Klientów poprzez zachęcanie do nabywania towarów i usług znajdujących się w asortymencie jednego z nich, za pośrednictwem i przy współudziale produktów oferowanych przez drugą stronę. Celem dynamizującym współpracę w ramach programów partnerskich jest uzyskanie zarówno przez Bank jak i jego partnerów niezależnej od siebie korzyści finansowej, przy czym każda ze stron działa wyłącznie we własnym interesie, natomiast docelowym adresatem ich działań jest potencjalnie wspólna grupa Klientów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne