15.06.2007 Podatki

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 15.06.2007, sygn. 08/07/IPD/415-8/07AB/4, Urząd Skarbowy w Krośnie Odrzańskim, sygn. 08/07/IPD/415-8/07AB/4

Czy z tytułu wypłaty zaległych wynagrodzeń za lata 2004-2006 w sytuacji, gdy dochód przekroczy pierwszy próg podatkowy podatnik jes zobowiązany do zaplacenia 30% podatku?

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a §1, §4 i art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (j.t. Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) w związku z wnioskiem z dnia 15 marca 2007r.o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Zielonej Górze ocenia stanowisko X zamieszkałego w miejscowości Y zawarte w w/w wniosku jako nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2007r. do tutejszego organu podatkowego wpłynął wniosek X o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny: Jestem zatrudniony na umowę o pracęw spółce XY z siedzibą w YY. Na mocy uchwały Zgromadzenia Wspólników Spółki zostałem powołany do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu. Do moich obowiązków należyw szczególności negocjowanie warunków umów oraz obecność przy podpisywaniu ich ostatecznej treści. W ramach ww. obowiązków podróżuję po Polsce i świecie. Wszystkie podróże mają charakter służbowy i wiążą się z realizacją przyjętej przez Spółkę polityki zarządzania. W związku z dynamicznym rozwojem Spółki, zdarza się tak, że tego samego dnia moja obecność wymagana jest w dwóch znacznie oddalonych od siebie miejscach w kraju lub za granicą. W takiej sytuacji, nieodzowne jest korzystanie z najszybszego środka transportu, jakim jest samolot. Przeloty oferowane przez dostępne na rynku linie lotnicze pozwalają zasadniczo zoptymalizować czas trwania podróży służbowej, niemniej jednak godziny oraz mała liczba i zakres połączeń lotniczych niejednokrotnie uniemożliwiają osiągnięcie zamierzonego celu, jakim jest maksymalne skrócenie czasu podróży między jednym a drugim miejscem. Dlatego też zamierzam zawrzeć ze spółką, w której pracuję, umowę na korzystanie do celów służbowych z samolotu, którego jestem operatorem i który nie stanowi własności firmy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne