Kiedy rabat posprzedażowy nie stanowi tzw. opłaty półkowej
PROBLEM
Posiadamy sieć kilku sklepów. Od swoich dostawców uzyskujemy tzw. rabaty posprzedażowe. Są to premie od dostawców za osiągnięcie przez nasze sklepy określonych progów sprzedaży. Czy rabaty te stanowią tzw. opłaty półkowe? Czy mogą być uznane za czyn nieuczciwej konkurencji?
RADA
Aby uznać, że wprowadzone rabaty posprzedażowe stanowią czyn nieuczciwej konkurencji, Państwa dostawcy musieliby dowieść, że rabaty te utrudniają im dostęp do rynku. Ostatnie wyroki sądów i uchwała Sądu Najwyższego świadczą o tym, że nie można automatycznie uznawać takich rabatów za opłaty półkowe. Szczegóły - w uzasadnieniu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się