W jakim terminie należy złożyć zawiadomienie o rezygnacji z metody kasowej
Prowadzę działalność gospodarczą jako mały podatnik rozliczający się metodą kasową. Podatek od towarów i usług przez ponad 2 lata opłacałem kwartalnie. Dzień po zakończeniu kolejnego kwartału złożyłem zawiadomienie do urzędu skarbowego, że od tego (nowego) miesiąca będę rozliczał się już miesięcznie. Miało mi to umożliwić szybsze odzyskanie podatku naliczonego związanego z inwestycjami. Urzędnicy wskazali jednak, że nie dokonałem tego skutecznie, ponieważ zawiadomienie o rezygnacji z rozliczenia kwartalnego powinienem złożyć przed zakończeniem kwartału, a nie tuż po. Spowodowało to, że jeszcze jeden kwartał będę musiał rozliczać się na dotychczasowych zasadach. Czy działania organu są prawidłowe?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się