Jakie obowiązki rozliczeniowe w VAT mają wspólnicy rozwiązanej spółki cywilnej

Spółka cywilna składająca się z dwóch wspólników ma ulec rozwiązaniu z dniem 31 grudnia 2013 r., gdyż odchodzi jeden ze wspólników. Jakie mamy obowiązki dotyczące VAT i urzędu skarbowego? Co należy wykonać i zgłosić przed 31 grudnia, a co wykonać i zgłosić po 31 grudnia?

PROBLEM

RADA

Wskutek rozwiązania spółki cywilnej i jej likwidacji byli już wspólnicy tej spółki powinni sporządzić remanent likwidacyjny i rozliczyć z tego tytułu podatek od towarów i usług. Poza tym są zobowiązani dochować pewnych obowiązków ewidencyjnych, w tym: złożenia właściwej deklaracji VAT za okres rozliczeniowy, w którym nastąpiło rozwiązanie spółki, zgłoszenia VAT-Z na wyrejestrowanie spółki jako podatnika VAT oraz wykreślenia danych z CEIDG. Wszystkie te czynności należy wykonać po rozwiązaniu spółki. Stąd też na etapie planowania likwidacji działalności gospodarczej nie wystąpi obowiązek prowadzenia dodatkowych rozliczeń czy zmiany wpisów ewidencyjnych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne