27.06.2018

VAT

Biura turystyczne mogą zwiększyć koszty marży o VAT

Należny VAT od importu usług nabywanych dla bezpośredniej korzyści turysty można ująć w kalkulacji kosztów marży. Takie stanowisko zajął NSA w wyroku z 4.10.2012 r. sygn.akt I FSK 1950/11. Sąd podkreślił, że marża stanowi różnicę między kwotą netto należną od turysty a faktycznym kosztem poniesionym przez biuro podróży na nabycie towarów i usług, w przypadku gdy te towary i usługi służą bezpośredniej korzyści turysty. Faktycznym kosztem jest cena brutto zapłacona przez biuro podróży. Należny VAT od importu usług nabywanych dla bezpośredniej korzyści turysty, zdaniem NSA, można zatem ująć w kalkulacji kosztów marży.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp