01.07.2018 Podatki

Czy pracodawca obowiązany jest skorygować PIT-11, jeżeli uwzględnił w nim wynagrodzenie niewypłacone pracownikowi

Pracownik był zatrudniony na umowę o pracę od 1 stycznia do 7 lipca 2011 r. Za czerwiec i lipiec nie otrzymał wynagrodzenia. Pracownik złożył pozew w sądzie pracy, uzyskał wyrok, sprawa została skierowana do komornika. Do tej chwili wynagrodzenie nie zostało od pracodawcą wyegzekwowane. Pracodawca wystawił informację PIT-11 za 2011 r. uwzględniający wypłacone wynagrodzenie, pobrane zaliczki na podatek oraz składki na ubezpieczenia społeczne za cały okres zatrudnienia w 2011 r., tj. nie uwzględniając faktu, że nie całe wynagrodzenie za ten okres zostało wypłacone. W związku z powyższym pracownik zażądał od pracodawcy skorygowania wystawionej mu informacji PIT-11. Czy pracodawca ma taki obowiązek? Co grozi pracodawcy za popełniony błąd?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty