Jaką odpowiedzialność ponosi pracodawca za podanie niewłaściwego numeru identyfikacji podatkowej pracownika
Identyfikatorem podatkowym większości naszych pracowników jest PESEL. Czy osoby te powinny potwierdzić to na piśmie? Jeśli okaże się, że identyfikatorem podatkowym niektórych pracowników będzie NIP, a dotychczas podawali PESEL, to kto w tej sytuacji poniesie odpowiedzialność - my jako pracodawca czy pracownik?
PROBLEM
RADA
Mają Państwo obowiązek żądać od pracowników podania właściwego dla nich identyfikatora podatkowego. Ponieważ przepisy nie wskazują na formę takiego żądania, zarówno Państwo, jak i podatnik mogą zrobić to w każdy dostępny sposób, również ustnie. Za podany przez pracownika niewłaściwy identyfikator podatkowy nie ponoszą Państwo odpowiedzialności. Szczegóły w uzasadnieniu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się