28.11.2012 Podatki

Jaką odpowiedzialność ponosi pracodawca za podanie niewłaściwego numeru identyfikacji podatkowej pracownika

Identyfikatorem podatkowym większości naszych pracowników jest PESEL. Czy osoby te powinny potwierdzić to na piśmie? Jeśli okaże się, że identyfikatorem podatkowym niektórych pracowników będzie NIP, a dotychczas podawali PESEL, to kto w tej sytuacji poniesie odpowiedzialność - my jako pracodawca czy pracownik?

PROBLEM

RADA

Mają Państwo obowiązek żądać od pracowników podania właściwego dla nich identyfikatora podatkowego. Ponieważ przepisy nie wskazują na formę takiego żądania, zarówno Państwo, jak i podatnik mogą zrobić to w każdy dostępny sposób, również ustnie. Za podany przez pracownika niewłaściwy identyfikator podatkowy nie ponoszą Państwo odpowiedzialności. Szczegóły w uzasadnieniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne