13.05.2005 Kadry i płace

Jakie są zasady zatrudniania pracowników tymczasowych?

Dla wielu przedsiębiorców bardzo korzystnym rozwiązaniem w zakresie elastycznego kształtowania struktury zatrudnienia może być nawiązanie współpracy z agencją pracy tymczasowej. Pracodawcy nie decydują się jednak na zatrudnianie pracowników tymczasowych, ponieważ nie mają pewności, jakie zasady dotyczące własnych pracowników będą musieli stosować w odniesieniu do tych pracowników.

Zakład pracy, zawierając umowę z agencją, przejmuje jedynie wąski zakres obowiązków pracodawcy. Najważniejsze kwestie, takie jak rozliczanie się z pracownikiem czy prowadzenie dokumentacji, należą do agencji pracy tymczasowej.
Warto znać odrębne uregulowania związane z dopuszczalnością stania się pracodawcą użytkownikiem oraz dotyczące przebiegu współpracy z agencją i zatrudnionym pracownikiem tymczasowym.
Czy mogę zatrudnić pracownika na stałe po okresie wykonywania przez niego pracy tymczasowej? Czy agencja ma prawo żądać ode mnie jakichś opłat z tego tytułu?
Nie ma przeszkód, aby pracownik tymczasowy po zakończeniu wykonywania pracy tymczasowej podjął pracę u dotychczasowego pracodawcy użytkownika, tym razem już jako jego własny pracownik. Agencja nie ma prawa żądać żadnych opłat, chyba że zostało to wcześniej ustalone w umowie zawartej między nią a Państwa firmą.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty