08.04.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 8 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.211.2024.1.KOM

Określenie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów (gadżetów z logo) po cenie promocyjnej 1 zł netto.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 2 jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

31 stycznia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów (gadżetów z logo) po cenie promocyjnej 1 zł netto (pytanie nr 2).

Uzupełnili go Państwo w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 marca 2024 r. (wpływ 6 marca 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest osobą prawną prowadzącą działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, jest podatnikiem podatku dochodowego osób prawnych. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Głównym przedmiotem działalności spółki (...). Spółka jest wyspecjalizowaną (...).

Spółka w ramach swoich działań wyznacza budżet marketingowy i zakupuje różne gadżety. Gadżety te zawierają logo dostawców, z którymi podpisywane są umowy. Zgodnie z zawartymi umowami oraz porozumieniami Wnioskodawca wystawia faktury za usługi marketingowe dla tych spółek (premie marketingowe na podstawie sprawozdania z wykonanych działań marketingowych).

Z kolei gadżety z logo, które kupuje w celu świadczenia usług marketingowych są fakturowane na firmę, na rzecz której są świadczone usługi marketingowe na koniec półrocza.

W ramach umów marketingowych Wnioskodawca zobowiązuje się do tego, że w ramach działań marketingowych będzie zachęcał potencjalnych klientów do zakupów konkretnych towarów z oferty swoich głównych dostawców. Wnioskodawca zobowiązuje się do tych działań marketingowych, każdorazowo zgodnie z obowiązującym planem marketingowym, te działania to reklama marki, organizowanie spotkań branżowych i szkoleń w siedzibie kontrahenta, budowanie lojalności do marki dostawcy, udział w targach lokalnych i promocja na nich produktów dostawcy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne