19.01.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 19 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.669.2023.4.PRM

Ustalenie, czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w przypadku przechowywania faktur wyłącznie w formie elektronicznej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

1 grudnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 1 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy w przypadku przechowywania przez Państwa faktur wyłącznie w formie elektronicznej będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismami z 5 stycznia 2024 r. (wpływ 5 stycznia 2024 r.) oraz z 5 stycznia 2024 r. (wpływ 15 stycznia 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Jesteście Państwo spółką kapitałową podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, a także czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzicie Państwo działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży produktów leczniczych.

Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej dokonują Państwo różnego rodzaju zakupów od dostawców polskich, jak i zagranicznych. W większości przypadków, sprzedaż dokumentowana jest przez Państwa dostawców za pomocą faktur przesyłanych w wersji elektronicznej lub w wersji papierowej.

Obecnie, obowiązuje u Państwa elektroniczny system obiegu i kontroli dokumentów, zarówno tych dostarczanych w formie papierowej jak i elektronicznej. Składa się on z następujących etapów:

1)Rejestracja dokumentów.

2)Opis merytoryczny.

3)Akceptacja zaciągniętych zobowiązań.

4)Akceptacja księgowa - księgowanie faktur w A.

5)Zapłata.

Ad 1) Rejestracja dokumentów

Proces rejestracji dokumentów rozpoczyna się w momencie zeskanowania lub przesłania dokumentu elektronicznego na jedną z dedykowanych skrzynek email. Dla każdego dokumentu przypisany jest indywidualny numer kodu kreskowego. Po przetworzeniu dokumentu przez moduł OCR następuje przypisanie faktury do grupy osób rejestrujących.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne