02.11.2022 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 2 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.203.2022.2.MK

Nabycie wewnątrzwspólnotowego dodatków do paliw silnikowych

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny prawnej skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym, dotyczące nabycia wewnątrzwspólnotowego dodatków do paliw silnikowych, jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Państwa wniosek z 8 września 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący nabycia wewnątrzwspólnotowego dodatków do paliw, wpłynął 8 września 2022 r. Wniosek uzupełnili Państwo pismem z 25 października 2022 r. (data wpływu 25 października 2022 r.), w odpowiedzi na wezwanie z 24 października 2022 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego (ostatecznie sprecyzowany po uzupełnieniu wniosku)

[…] jest przedsiębiorstwem [..] w magazynowaniu i przeładunku paliw płynnych, […]. Spółka na rzecz swoich Klientów […]. […] posiadają status składów podatkowych.

Ustawą o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw z dnia 9 grudnia 2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 2427) do krajowych regulacji akcyzowych zostały wprowadzone nowe rozwiązania prawne dotyczące zasad przemieszczania wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów z załącznika nr 2 do ustawy akcyzowej, a więc m.in. dodatków do paliw silnikowych o kodach CN 3811 11 10, 3811 11 90 , 3811 19 00 lub 3811 90 00. Regulacje te wejdą w życie z dniem 13 lutego 2023 r.

W stanie prawnym obowiązującym od dnia 13 lutego 2023 r. do […] będących składami podatkowymi zlokalizowanych w Polsce będą dostarczane z innych państw Unii Europejskiej dodatki do paliw silnikowych o kodzie CN 3811 11 10, 3811 11 90, 3811 19 00 lub 3811 90 00. Przedmiotowe dodatki będą dostarczane poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Po ich dostarczeniu do składu podatkowego będą one magazynowe, a następnie dodawane do paliw silnikowych znajdujących się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Dodatki mają na celu poprawę parametrów jakościowych paliw silnikowych. […] nie będzie nabywcą dodatków do paliw silnikowych dostarczanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy do składu podatkowego […]. Nabywcą tych wyrobów będzie inny podmiot, tj. […], który również będzie odpowiedzialny za zainicjowanie przemieszczenia tych dodatków z innego państwa Unii Europejskiej do składu podatkowego […]. Natomiast dodatki będą fizycznie bezpośrednio przemieszczane z innego państwa Unii Europejskiej do składu podatkowego […].

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne