02.11.2022 10:09 Ubezpieczenia

Sprawniejsza wymiana pism w formie elektronicznej pomiędzy ZUS a płatnikami składek

Do Senatu trafiła nowelizacja ustawy systemowej wprowadzająca zmiany w zakresie elektronicznej wymiany m.in.  pism, podań, decyzji, pomiędzy ZUS z przedsiębiorcami. Doprecyzowane zostały przepisy dotyczące  także ich doręczania.

Ustawa nowelizująca ustawę o systemie ubezpieczeń społecznych, dostosowuje przepisy do sprawniejszej wymiany korespondencji elektronicznej. Zmiany są konieczne bowiem od 1 stycznia 2023 r. wszyscy płatnicy mają obowiązek utworzenia profilu informacyjnego na PUE ZUS który będzie służył do doręczania m.in. pism, postanowień czy decyzji. Ponadto ZUS w masowej korespondencji do ubezpieczonych (np. do płatników składek, lub do osób zgłoszonych do ubezpieczeń) będzie mógł rozsyłać pisma podpisane nadrukiem imienia i nazwiska, co znacznie usprawni tego typu zadania.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty