09.02.2021 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 9 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.785.2020.1.ISK

Ujęcie w ewidencji w zakresie podatku należnego dla JPK_V7M lub JPK_V7M dokumentów zbiorczych w postaci raportów dobowych i zestawienia wydanych nagród oraz ich oznaczanie odpowiednim kodem GTU.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 listopada 2020 r. (data wpływu 19 listopada 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • ujęcia w ewidencji w zakresie podatku należnego dla JPK_V7M lub JPK_V7M dokumentów zbiorczych w postaci raportów dobowych i zestawienia wydanych nagród - jest prawidłowe;
  • oznaczania dokumentów zbiorczych w postaci raportów dobowych i zestawienia wydanych nagród, dokumentujących wydanie nagród odpowiednim kodem GTU – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 listopada 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ujęcia w ewidencji w zakresie podatku należnego dla JPK_V7M lub JPK_V7M dokumentów zbiorczych w postaci raportów dobowych i zestawienia wydanych nagród oraz ich oznaczania odpowiednim kodem GTU.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka (…) (dalej: „Spółka”) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu na rzecz klientów usług reklamowych oraz marketingowych mających na celu promocję marek klientów lub ich produktów. Usługi te świadczone są przez Spółkę odpłatnie na rzecz klientów.

Przedmiotem usług świadczonych przez Spółkę są:

  1. kompleksowe usługi reklamowe lub marketingowe (w szczególności konkursy, loterie, programy sprzedaży premiowej, programy motywacyjne) polegające na opracowaniu strategii działań reklamowych lub marketingowych, przygotowaniu projektów materiałów reklamowych (banery, video, reklama internetowa, materiały sklepowe typu standy, na półkę), przygotowaniu strony internetowej lub platformy internetowej, przyjmowaniu zgłoszeń od uczestników, rozpatrywanie reklamacji uczestników, rozliczenie akcji pod względem podatkowym. Przedmiotem wskazanych działań jest również nabycie towarów (nagród) za środki pochodzące od klienta w celu ich wydania uczestnikom prowadzonych działań, czasami również produkcja materiałów reklamowych dla klienta;
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne