Jak rozliczać wpłaty na PPK pracownika oddelegowanego do pracy za granicą
PROBLEM
Jeden z naszych pracowników, będący uczestnikiem PPK, został przez nas oddelegowany do pracy w Niemczech. Jak w jego przypadku powinno wyglądać prawidłowe rozliczenie wpłat do PPK, biorąc pod uwagę fakt, iż składki ZUS i zaliczki podatkowe należne od jego przychodów odprowadzamy w Polsce?
RADA
W przypadku pracownika oddelegowanego do pracy poza granicami Polski, wpłaty na PPK należy naliczać od podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe ustalonej z uwzględnieniem wyłączenia składkowego przewidzianego w § 2 ust. 1 pkt 16 rozporządzenia składkowego.
UZASADNIENIE
Ustalanie podstawy wymiaru wpłaty na PPK
Wpłaty na PPK oblicza się od wynagrodzenia zatrudnionego, przez które należy rozumieć podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe, o której mowa w ustawie z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych:
- bez stosowania ograniczenia do 30-krotności przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej oraz
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty