04.10.2018 Podatki

Kolejne ułatwienia dla podatników prowadzących pkpir

Od 1 stycznia 2018 r. z przepisów ustawy o PIT usunięto regulacje nakładające na podatników obowiązek składania zawiadomień o prowadzeniu pkpir oraz o powierzeniu jej prowadzenia biuru rachunkowemu. Nie zostało to jednak uwzględnione w przepisach rozporządzenia w sprawie pkpir, z których nadal wynikał obowiązek składania takich zawiadomień. W związku z tym podatnicy nie wiedzieli, jak powinni w tej kwestii postępować. Ostatnia nowelizacja przepisów rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir nie pozostawia już żadnych wątpliwości, że nie mają oni obowiązku składania tego rodzaju zawiadomień. To tylko jedno z kilku wprowadzonych przez nią udogodnień dla przedsiębiorców, które przedstawiamy w niniejszej publikacji

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne