do góry
Bezpłatny dostęp na 30 dni do INFORFK skorzystaj
Pobieranie danych...
Powrót do menu głównego
  • Jak stosować nowe oświadczenie PIT-2 przy ustalaniu zaliczki na podatek w 2017 r.

    data dodania: 01.02.2017

    Pracownik, który przed pierwszą wypłatą wynagrodzenia w roku podatkowym złoży pracodawcy oświadczenie PIT-2, zasadniczo zapłaci niższy podatek od wynagrodzenia. Płatnik przy obliczaniu miesięcznego podatku zastosuje bowiem kwotę zmniejszającą zobowiązanie wobec fiskusa w wysokości 46,33 zł. Jeżeli jednak w 2017 r. przychody pracownika przekroczą I przedział skali podatkowej, tj. 85 528 zł, płatnik zaprzestanie naliczania kwoty zmniejszającej podatek. Stanie się tak mimo braku zmiany stanu faktycznego wynikającego z tego oświadczenia.

  • Kto i jakie deklaracje oraz informacje podatkowe za 2016 r. musi złożyć do 31 stycznia 2017 r.

    data dodania: 11.01.2017

    Do 31 stycznia 2017 r. płatnicy mają obowiązek złożyć deklaracje roczne PIT-4R i PIT-8AR za 2016 r. Termin ten dotyczy zarówno płatników, którzy przekazują wskazane dokumenty organowi podatkowemu w formie elektronicznej, jak i płatników, którzy mogli wybrać do tego celu formę papierową. Płatnicy korzystający z formy papierowej muszą w tym samym terminie przekazać do właściwego urzędu skarbowego informacje PIT-11 (lub roczne obliczenie podatku - PIT-40) i PIT-8C za 2016 r.

  • Czy należności po zmarłym pracowniku można wypłacić "z urzędu"

    data dodania: 14.12.2015

    W połowie listopada 2015 r. zmarł nasz pracownik. Jednak małżonka zmarłego, jako jedyna osoba uprawniona do otrzymania po nim odprawy pośmiertnej i ekwiwalentu za niewykorzystany urlop, nie zgłosiła się po przysługujące jej należności. Dysponujemy tylko aktem zgonu pracownika. Czy w tej sytuacji wypłaty tych świadczeń powinniśmy dokonać np. na znane nam wspólne konto zmarłego pracownika i jego małżonki? Jak powinniśmy rozliczyć takie wypłaty pod względem podatkowo-składkowym i na jakim formularzu PIT wykazać?

  • Jakie błędy w PIT-11 i PIT-40 wymagają sporządzenia korekty

    data dodania: 16.04.2015

    Zdarza się, że płatnicy popełniają błędy przy wypełnianiu deklaracji PIT-11 i PIT-40. Wówczas mogą skorzystać z prawa do skorygowania deklaracji. Korektę wraz z uzasadnieniem przyczyn, dla których powstała (na formularzu ORD-ZU), należy przekazać urzędowi skarbowemu w formie dokumentu papierowego lub elektronicznie, co do zasady, wykorzystując podpis certyfikowany.

  • Jakie są zasady sporządzania i przekazywania PIT-11 i PIT-40 za 2014 r.

    data dodania: 02.02.2015

    Do 2 marca 2015 r. płatnicy zobowiązani do przekazywania urzędowi skarbowemu deklaracji podatkowych w formie elektronicznej lub dokonujący rozliczenia za nie więcej niż 5 podatników, którzy wybrali tę formę wysyłki, powinni przygotować dla podatników i urzędów skarbowych PIT-11. Gdy podatnik złożył płatnikowi wniosek o rozliczenie roczne na druku PIT-12, w tym samym terminie i na tych samych zasadach płatnik powinien przygotować i przesłać PIT-40.

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od IFK Platforma Księgowych
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK