21.07.2017 Kadry i płace

Zasady podnoszenia przez pracowników kwalifikacji zawodowych

Pracownik, który dokształca się z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą, ma prawo do odpłatnych świadczeń z tego tytułu przewidzianych przez przepisy Kodeksu pracy.  Z tego prawa, co do zasady, nie mogą skorzystać pracownicy podnoszący kwalifikacje zawodowe bez inicjatywy lub zgody pracodawcy oraz osoby zatrudnione na innej podstawie niż umowa o pracę, powołanie, wybór, mianowanie lub spółdzielcza umowa o pracę. Nie ma bowiem innych przepisów, które regulowałyby kwestię podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez osoby niebędące w stosunku pracy. Pracodawca może jednak posiłkować się przepisami Kodeksu pracy i stosować je do osób niebędących pracownikami, przy czym nie uprawnia go to do korzystania ze zwolnień składkowo-podatkowych w przypadku przyznania takim zatrudnionym dodatkowych świadczeń.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne