Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2010, sygn. IBPP3/443-599/10/BWo, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-599/10/BWo
wysyłanie faktur elektronicznych w systemie pdf
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 9 sierpnia 2010r. (data wpływu 12 sierpnia 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania i wysyłania faktur drogą elektroniczną bez zastosowania podpisu elektronicznego jest - nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 sierpnia 2010r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania i wysyłania faktur drogą elektroniczną bez zastosowania podpisu elektronicznego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka chce swoim kontrahentom wysyłać faktury VAT za zakupione u niej towary w formie elektronicznej ze swojego systemu finansowo-księgowego w formacie pdf na adres mailowy kontrahenta. Kontrahent aby móc otrzymywać faktury w formie elektronicznej wyrazi spółce chęć otrzymywania faktur w ww. formie. Otrzymana faktura przez kontrahenta nie będzie zawierała podpisu elektronicznego wystawcy. Faktury będą przechowywane przez obie strony w formie papierowej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty