Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 18.07.2005, sygn. ZP/443-173/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZP/443-173/05
Podatnik zwrócił się z wnioskiem o wyjaśnienie zasad opodatkowania nieodpłatnego przekazania wskazanych we wniosku towarów na cele związane z reprezentacją i reklamą.
P O S T A N O W I E N I E
Naczelnik Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu, działając na podstawie przepisów art. 14 a § 1, § 3, § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60), po rozpatrzeniu wniosku, w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, postanawia uznać pogląd Podatnika, wyrażony w złożonym wniosku, za nieprawidłowy.
U Z A S A D N I E N I E
Z przedstawionego w złożonym wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka nabywa od dostawców krajowych katalogi, ulotki oraz płyty CD z wersjami demonstracyjnymi programów Firmy, bądź Jej produktów. Wnioskująca podaje, iż zakupy te zalicza do wydatków na reprezentację i reklamę niepubliczną. Spółka wyjaśniła ponadto, iż materiały promocyjne są przesyłane lub wręczane określonym odbiorcom podczas prezentacji produktów Spółki lub udostępniane są podczas targów oraz stanowią powszechnie dostępny element ekspozycyjny w siedzibie firmy.
Spółka nabywa od dostawców krajowych także gadżety reklamowe takie jak długopisy z nadrukami firmowymi, notesy, teczki oraz kalendarze, które przekazuje nieodpłatnie swoim klientom i kontrahentom. Wartość tych produktów jest zróżnicowana. Znajdują się wśród nich towary o wartości do 5 zł, ale także do 50 zł, od 50 do 100 zł oraz powyżej 100 zł. Wnioskująca podaje, iż zakupy te zalicza do wydatków na reprezentację i reklamę niepubliczną.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty