Jak ustalić koszty przy sprzedaży nie w pełni zamortyzowanego środka trwałego w części sfinansowanego dotacją

PROBLEM

ABC spółka z o.o. nabyła środek trwały (maszynę). Zakup maszyny został w 20% sfinansowany dotacją otrzymaną ze środków UE. Środek trwały został wprowadzony do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, po czym rozpoczęto jego amortyzację do celów podatkowych. Wartość początkowa tego środka trwałego została ustalona na podstawie kwoty wydatków poniesionych na jego nabycie, bez pomniejszenia tej wartości o kwotę uzyskanej dotacji. Fakt otrzymania dotacji nie miał wpływu na wartość początkową środka trwałego ani na wielkość odpisów amortyzacyjnych wykazywanych w ewidencji środków trwałych. Przy tym odpisy amortyzacyjne z tytułu zużycia środka trwałego w części sfinansowanej dotacją są klasyfikowane przez spółkę jako niestanowiące kosztów uzyskania przychodu. Otrzymana dotacja została zakwalifikowana jako wolna od podatku dochodowego.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne