Umów się telefonicznie na wizytę w ZUS
Od 20 listopada klienci ZUS mogą telefonicznie umówić się na wizytę w placówce ZUS. Spotkanie z ekspertem Zakładu można zarezerwować w dogodnym dla siebie terminie oraz o wybranej godzinie.
Dotychczas z rezerwacji wizyty w placówce ZUS mogli skorzystać klienci, którzy mieli swoje konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Teraz można do ZUS także zadzwonić i umówić się na spotkanie. W ten sposób wizytę zarezerwuje każdy, niezależnie od tego, czy ma już konto na PUE.
Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też podać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.
Uwaga! Jeśli klient nie ma jeszcze konta na PUE, na wizytę może umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.
Nowe rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo i komfort klientów ZUS. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej. Zakład przypomina, że wizyty w ZUS odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego (zachowanie bezpiecznego odstępu od innych osób, zakryte maseczką lub przyłbicą usta i nos, dezynfekcja rąk przed wejściem na salę).
Z ekspertem ZUS można także porozmawiać on-line. Nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę.
Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych
PODATKI 2021 KOMPLET
Komplet wyjątkowych publikacji dotyczący wszystkich zmian w podatkach w 2021 r. Na pakiet składa się dziesięć publikacji prezentujących całościową informację prawną na temat podatków w 2021 r. oraz rozliczenia PIT za 2020 r. Dodatkowym atutem wersji PREMIUM jest retransmisja webinarium VAT 2021