do góry
Bezpłatny dostęp na 30 dni do INFORFK skorzystaj
Pobieranie danych...
 
data dodania: 31.07.2020
codzienne aktualności na Twojej komórce - pobierz aplikację mobilną
 

Ochrona danych osobowych - bezpieczne korzystanie z wideokonferencji

Podczas pracy zdalnej spowodowanej sytuacją związaną z ograniczeniem rozprzestrzeniania COVID-19 częstym sposobem komunikacji są telekonferencje, wideokonferencje i połączenia wideo. UODO podpowiada, jak w bezpieczny sposób je przeprowadzać zarówno dla zakładu pracy, jak i pracownika.

UODO rekomenduje, aby korzystając z nowych technologii, zapoznać się z warunkami użytkowania programu, z którego się korzysta, ograniczać podawanie swoich danych osobowych, a po zakończeniu - skrupulatnie zamknąć oprogramowanie, z którego korzystali użytkownicy.

Przed rozpoczęciem wideokonferencji należy:

  1.     Zapoznać się z ogólnymi warunkami użytkowania lub polityką prywatności programu, z którego się korzysta.
  2.     Sprawdzić, czy rozmowy będą nagrywane i przechowywane.
  3.     Zweryfikować, do jakich celów wykorzystywane będą dane osobowe biorących udział w wideokonferencji.
  4.     Sprawdzić, o jakie uprawnienia są proszone osoby biorące udział w wideokonferencji - lista kontaktów, lokalizacja itp.
  5.     Do zainstalowania aplikacji na komputerze należy użyć oficjalnej strony aplikacji, z której zamierza się korzystać; w przypadku urządzeń mobilnych należy wybrać oficjalny sklep - Google Play lub App Store.
  6.     Upewnić się, że osoby postronne nie mają dostępu do ekranów użytkowników biorących udział w wideokonferencji.
  7.     Sprawdzić, czy aplikacja dysponuje niezbędnymi środkami bezpieczeństwa, takimi jak szyfrowanie.
  8.     Korzystać z aplikacji webowych, nie desktopowych.
  9.     Zabezpieczyć sieć wi-fi silnym hasłem.
  10.     Przed udostępnieniem ekranu podczas rozmowy zamknąć wszystkie okna, tak aby inni uczestnicy konferencji ich nie zobaczyli.
  11.     Przy podłączeniu się do telekonferencji korzystać z kodów dostępu/PIN-ów.
  12.     Przeskanować program do telekonferencji systemem antywirusowym lub antymalware-owym.

W trakcie korzystania z wideokonferencji należy:

  1.     Ograniczyć ilość podawania danych osobowych - używać pseudonimu i służbowego adresu e-mail.
  2.     Używać innego hasła niż używane przez użytkownika w innych usługach.
  3.     Nie udostępniać linków do konferencji w mediach społecznościowych.
  4.     Włączyć, jeśli to możliwe, domyślną ochronę hasłem spotkania on-line.
  5.     Zarządzać opcjami udostępniania ekranu.
  6.     W celu wykonywania rozmów służbowych wykorzystywać dostęp do sieci za pomocą szyfrowanego połączenia VPN.
  7.     Nie udostępniać dokumentów służbowych, za pomocą czatu, który może być publiczny.
  8.     Jeżeli to możliwe, korzystać z opcji zamazywania tła (tak, żeby rozmówcy nie widzieli otoczenia użytkownika).
  9.     Korzystać z opcji "poczekalnia" tak, aby można było kontrolować osoby uczestniczące w telekonferencji, w celu uniknięcia przypadkowych lub niechcianych osób.
  10.     Logując się do telekonferencji, należy wyłączyć mikrofon i kamerę (włączyć je tylko, gdy będzie to potrzebne).

Po skorzystaniu z wideokonferencji należy:

  1.     Wyłączyć mikrofon i kamerę.
  2.     Upewnić się, że zakończono spotkanie on-line i zamknąć aplikację.
  3.     Sprawdzić, czy program do telekonferencji nie działa w tle.

(źródło: opinia Prezesa UODO)

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)

Publikacja zawiera opis form pomocy dla pracodawców, poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa wprowadzonych przez tarczę antykryzysową. Uwzględnia również zmiany jakie wprowadziła tarcza antykryzysowa 2.0, która obowiązuje od 18 kwietnia 2020 r. Publikacja zawiera m.in. opis: warunków pomocy państwa w zakresie zwolnienia ze składek ZUS dla przedsiębiorców, zasady uzyskiwania dofinansowania do wynagrodzeń pracowników oraz możliwości w zakresie uelastycznienia czasu pracy. Ebook zawiera liczne przykłady, wzory dokumentów i przydatne tabele z wy

Kup już za: 29.00 zł

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od IFK Platforma Księgowych
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK