do góry
Bezpłatny dostęp na 30 dni do INFORFK skorzystaj
Pobieranie danych...
 
data dodania: 27.08.2019
codzienne aktualności na Twojej komórce - pobierz aplikację mobilną
 

Będzie termin na dostarczenie świadectwa pracy

7 września 2019 r. wejdzie w życie nowelizacja Kodeksu pracy. Wprowadzone tą nowelizacją zmiany dotyczą m.in. zasad wydawania świadectwa pracy.

Zgodnie z nowymi przepisami pracodawca będzie miał obowiązek wysłania świadectwa pracy do byłego pracownika, jeśli nie odebrał on tego dokumentu. Zmienią się też przepisy regulujące terminy wydawania świadectwa pracy.

Poprzednio obowiązujące przepisy nie regulowały sytuacji, gdy wydanie świadectwa pracy było niemożliwe z przyczyn obiektywnych. Stanowiły jedynie, że obowiązkiem pracodawcy jest wydanie świadectwa pracy w ciągu 7 dni od rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z pracownikiem (o ile nie zamierza nawiązać z nim kolejnej umowy o pracę).

Od 7 września 2019 r. pracodawca będzie musiał przesłać pocztą lub doręczyć w inny sposób świadectwo pracy pracownikowi albo osobie przez niego upoważnionej, jeżeli dokument ten nie zostanie odebrany. Nowe regulacje określają, że pracodawca będzie miał na to 7 dni, licząc od dnia upływu 7-dniowego terminu wydania świadectwa pracy (znowelizowany art. 97 § 1 Kodeksu pracy).

Czytaj więcej w artykule: " Od 7 września 2019 r. zmienią się przepisy Kodeksu pracy, w tym zasady wystawiania świadectwa pracy" >>

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń - wydanie cyfrowe (eMP)

MONITOR prawa pracy i ubezpieczeń jest specjalistycznym miesięcznikiem, w którym kompleksowo prezentujemy rozwiązania dotyczące prawa pracy, ZUS i wynagrodzeń.

Kup już za: 696.00 zł

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od IFK Platforma Księgowych
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK