Fakturę można anulować
Fakturę można anulować tylko wtedy, gdy nie została jeszcze wprowadzona do obrotu.
Robi się to w ten sposób, że przekreśla się egzemplarze faktur oraz zamieszcza informację o tym, że zostały one anulowane. Z praktyki wynika, że urzędy skarbowe akceptują umieszczenie na anulowanej fakturze adnotacji wyjaśniającej, dlaczego tak się stało oraz kiedy to nastąpiło.
Anulowane faktury przechowujemy w dokumentacji podobnie jak inne faktury. Trzeba jednak pamiętać, że nie wolno ich ujmować w ewidencji sprzedaży.
Oprac. Grzegorz Ziółkowski
Odsłuchaj swoje aktualności >>
Kodeks podatnika
Na tom składa się pięć części prezentujących całościową informację prawną na temat podatków w 2018 r. oraz rozliczenia PIT za 2017 r. Wszystkie uchwalone w 2017 r. zmiany w przepisach podatkowych, które weszły w życie z początkiem 2018 r. Najbardziej aktualny na rynku i najlepszy pakiet publikacji.