do góry
Bezpłatny dostęp na 30 dni do INFORFK skorzystaj
Pobieranie danych...
 
data dodania: 31.08.2017
codzienne aktualności na Twojej komórce - pobierz aplikację mobilną
 

Pracodawcy łatwiej znajdą pracowników

Resort pracy uruchomił nową funkcjonalność w Centralnej Bazie Ofert Pracy, będącej oficjalnym serwisem internetowym z ogłoszeniami o pracę. Do dwóch zakładek dedykowanych osobom szukającym pracy dołączyła kolejna – tym razem stworzona z myślą o pracodawcach.

Nowa funkcjonalność pozwala na wyszukiwanie liczby osób bezrobotnych i poszukujących pracy,  zarejestrowanych w urzędach pracy w Polsce oraz spełniających określone kryteria bądź wymagania.

Jak znaleźć dane?

Po kliknięciu zakładki „Wyszukiwanie pracowników” pracodawca ma możliwość znalezienia interesujących go danych na dwa sposoby. Jednym z nich z jest wyszukiwanie podstawowe, które polega na wpisaniu nazwy zawodu albo/i lokalizacji lub kodu pocztowego.

Drugim sposobem znalezienia przez pracodawcę interesujących go danych jest wyszukiwanie zaawansowane. Polega ono na możliwości określenia nowych kryteriów wyszukiwania. Chodzi tu m.in. o znajomość języków obcych, staż pracy w zawodzie czy typ wykształcenia.

Funkcjonalność można również uruchomić z poziomu konkretnej oferty pracy, która jest prezentowana na stronie oferty.praca.gov.pl.

Prezentacja wyników

Wyniki wyszukiwania są prezentowane w formie tabeli, a także w postaci graficznej – mapy Polski obrazującej rozkład wyników.

Otrzymane wyniki można flirtować malejąco lub rosnąco ze względu na: liczbę osób, zawód, powiat i  urząd pracy.

Kolejnym udogodnieniem jest możliwość wydruku wyszukanych danych, jak również wyeksportowania ich do pliku.

Pomoc dla pracodawców

Funkcjonalność umożliwia pracodawcom – jeszcze przed zgłoszeniem oferty pracy do realizacji przez konkretny urząd pracy – określenie, w których urzędach jest zarejestrowanych najwięcej osób spełniających sformułowane wymagania. Może to być pomocne w przygotowaniu odpowiedniej oferty pracy.

Co jeszcze w CBOP?

Centralna Baza Ofert Pracy (CBOP) to prowadzony przez ministra rodziny, pracy i polityki społecznej serwis internetowy, zawierający informacje o aktualnych ofertach pracy, propozycjach staży z urzędu i przygotowaniu dorosłych, a także o ofertach pracy pracodawców krajowych, którzy poszukują pracowników z obszaru naszego kraju i tzw. rynku unijnego.

CBOP to ponadto źródło informacji na temat organizowanych przez powiatowe i wojewódzkie urzędy pracy targach pracy, giełdach pracy i szkoleniach (zakładka Kalendarz targów, giełd i szkoleń).

Teraz to również pomocne narzędzie dla pracodawców. Uruchomiona ostatnio funkcjonalność pozwala im na rozeznanie się w liczbie i rozmieszczeniu osób szukających pracy, a także dostosowanie ofert pracy przed ich zgłoszeniem do służb zatrudnienia.

Źródło: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Najbardziej aktualny na rynku i najlepszy pakiet publikacji z serii podatki Vat dostępny w wersji Standard oraz Premium. Na pakiet składa się siedem publikacji prezentujących całościową informację prawną na temat podatków w 2018 r., rozliczenia PIT za 2017 r. oraz umów zlecenia i innych umów cywilnoprawnych.

Kup już za: 169.00 zł