05.02.2016 Podatki

Kiedy sprzedaż na rzecz pracowników trzeba rejestrować w kasie rejestrującej

PROBLEM

Wprowadziłem u siebie kasy rejestrujące. Czasami dokonuję też sprzedaży na rzecz pracowników. Mam wątpliwość, czy sprzedaż dla pracowników trzeba rejestrować w kasie rejestrującej?

RADA

Sprzedaż dokonywana na rzecz własnych pracowników nie musi być rejestrowana w kasie rejestrującej (fiskalnej), z wyjątkiem kilku rodzajów towarów oraz usług.

UZASADNIENIE

Z ustawy o VAT wynika, że sprzedaż, a więc m.in. odpłatne świadczenie usług, a także odpłatne dostawy towarów, na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, czyli również pracowników podatnika, podlega obowiązkowi ewidencji w kasie rejestrującej (art. 111 ust. 1 ustawy o VAT). Od tego generalnego obowiązku ustawodawca przewidział jednak pewne wyjątki. Odstępstwa od obowiązku rejestracji sprzedaży w kasie są określone przez Ministra Finansów w rozporządzeniu w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, zwanego dalej "rozporządzeniem". Obecnie obowiązuje rozporządzenie z 4 listopada 2014 r., które utraci moc z końcem 2016 r.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne